Wysokiej jakości wzmacniacz Ground Zero z serii Uranium GZUA 4SQ to , czterokanałowy wzmacniacz mocy z referencyjnymi ambicjami który został poddany odświeżony i przebudowany.
Zewnętrznie nowe wzmacniacze SQ - nadal wygląda dość podobnie do swojego poprzednika, ale wiele się wydarzyło pod anodowaną obudową w kolorze tytanu.
Ma tylko 48 mm wysokości, elegancki tył ze szczotkowanego aluminium i wygląda po prostu rewelacyjnie.
We wnętrzu wzmacniacza można zauważyć wiele odniesień z linii Reference. Te ulepszone nowe wzmacniacze wielokanałowe nadal wykorzystują najlepsze komponenty Burr-Brown®, aby uzyskać najczystsze wzmocnienie sygnału przy najniższych zniekształceniach, kondensatory firmy WIMA® i wiele innych części SQ swoich poprzedników, ale to nie wszystko... Posiadają wysokiej klasy tranzystory mocy Sanken ® Darlington oraz masywny radiator do rozpraszania ciepła.
Cały front jest pełen zacisków przyłączeniowych oraz elementów sterujących i przełączników, gniazda cinch zachwycają eleganckim designem i solidnym mocowaniem.
W tej klasie bogactwa elementów sterujących nie tłumaczy się bajerami, raczej ustawia się tylko górnoprzepustowym oraz dolnoprzepustowy, ale można je włączać i wyłączać niezależnie, a dzięki przełącznikom mnożnikowym x10 w zakresie od 20 do 4000 Hz.
Kolejne potencjometry są ukryte dyskretnie od spodu i są one odpowiedzialne za kontrolę biasu, którą wzmacniacze SQ odziedziczyły po serii Reference.
Za pomocą tych potencjometrów można regulować punkt pracy wzmocnienia, a tym samym wpływać na dźwięk.
GZUA 4SQ brzmi zarówno dynamicznie, jak i muzykalnie. Może być bardzo dokładny w odtwarzaniu muzyki, oferując jednocześnie cudownie płynny przebieg gry. Słuchacz nie ma problemu z wyłapaniem subtelności i np. odkryciem nowych szczegółów w niektórych nagraniach, ale nigdy nie brzmi to analitycznie, ani nawet wnikliwie.
Dzięki dużym rezerwom mocy, dynamika jest również zdecydowaną siłą GZUA 4SQ, dzięki czemu uderzenia perkusji lub syntezatory nagle wywołują uśmiech na twarzy słuchacza. Z drugiej strony rejestrujemy bardzo czułe operowanie miękkimi tonami, a także szczególnie piękne głosy we wszystkich odcieniach. Jeśli regulacja biasu jest przekręcona na klasę AB, ma się wrażenie, że gra jest niezwykle rześka i żywa, w pozycji klasy A robi się nieco bardziej okrągły i bardziej domowy – przyjemny dźwięk. Różnice nie są duże, ale potencjometry biasu dają niezłe możliwości ustawień.
* Moc wyjściowa W RMS oparta jest na standardzie CEA CEA-2006-A (14.4V, 1% THD)